Articole care merită citite
Comunicat de presă: 1 Decembrie 2015 – Ziua Națională a României

Comunicat de presă: 1 Decembrie 2015 – Ziua Națională a României

access_time 1 decembrie 2015

Astăzi, 1 Decembrie 2015, sărbătorim Ziua Naţională a României. În această zi aducem un omagiu celor care au desăvârșit, prin

România: Relansarea economică, un fenomen tot mai consolidat, pe zi ce trece

România: Relansarea economică, un fenomen tot mai consolidat, pe zi ce trece

access_time 12 iunie 2014

  Indicatorul de încredere macroeconomică „CFA România” a atins un nou maxim istoric, de 61,6 (față de valoarea de 54,5

Prins de poliție la volanul unei autoutilitare cu asigurare falsă!

Prins de poliție la volanul unei autoutilitare cu asigurare falsă!

access_time 14 februarie 2018

La data de 12 februarie a.c., în jurul orei 11:00, poliţiştii din cadrul Poliţiei municipiului Turda, Biroul Rutier, au depistat

Şefii PDL şi PP-DD Turda vând „blana ursului”din pădurea USL

Şefii PDL şi PP-DD Turda vând „blana ursului”din pădurea USL

Şefii PDL şi PP-DD Turda vând „blana ursului”din pădurea USL

access_time 10 octombrie 2012 chat_bubble_outline 0 comentarii


Vizavi de disputa dintre primarul şi viceprimarul Turzii, Tudor Ştefănie, respectiv Lucian Nemeş, care revendică paternitatea ideii realizării unei legături între Autostrada Transilvania şi centura ocolitoare Vâlcele – Apahida, prin comunele Sănduleşti şi Tureni, filiala turdeană a Uniunii Social Liberale face următoarele precizări:

„Cu ocazia întâlnirii pe care ministrul Transporturilor, Ovidiu Silaghi, a avut-o la Turda în 6 iunie, cu senatorul social-democrat Alexandru Cordoş şi cu membri ai organizaţiilor locale ale PSD si PNL, candidatul USL (PSD+PNL Cluj) pentru funcţia de primar, Cristian Matei, l-a informat pe membrul Cabinetului Ponta despre necesitatea rezolvării a trei probleme vitale pentru oraş: reluarea exploatării căii ferate înguste Turda – Câmpeni, pe care circula celebrul trenuleţ „Mocăniţa”, refacerea drumului naţional DN 15 şi necesitatea unei rute ocolitoare pentru scoaterea traficului greu din Turda”.

În comunicatul Biroului de Presă al USL Turda se arată că „după trei luni de la momentul discuţiei dintre liderul USL Turda, Cristian Matei şi ministrul Silaghi, s-au făcut primii paşi în vederea concretizării ideii de a se realiza un drum de legătură între Autostrada Transilvania şi centura ocolitoare Vâlcele – Apahida, pentru scoaterea definitivă a traficului greu din Turda. După întocmirea studiului de fezabilitate, urmează ca, în 2013 să se identifice soluţiile de finanţare a unui tronson de drum ce va face legătura între Autostrada Transilvania şi centura ocolitoare Vâlcele – Apahida. Acest drum, în lungime de şapte kilometri, ar porni de la podul din Sănduleşti, ar intra pe păşunea Tureniului, de unde, după intersectarea DN 1, între Turda si Cluj-Napoca, ar trece prin Mărtineşti, pentru ca, în final, să se unească cu centura ocolitoare Vâlcele – Apahida”.

Acest drum va contribui decisiv la scoaterea traficului greu din Turda, deoarece noua cale va putea fi folosită de transportatorii care circula pe direcţiile Dej – Bistriţa si Dej-Baia Mare. Maşinile grele care circulă dinspre Târgu-Mureş spre Oradea ocolesc Turda pe tronsonul de autostradă ce se sfârşeşte la Gilău.

Într-adevăr, construirea unei centuri ocolitoare reprezintă o promisiune făcută de candidaţii PP-DD în campania electorală pentru alegerile locale, dar fără suport guvernamental, ideea, a cărei paternitate şi-o asumă viceprimarul Lucian Nemeş, nu se putea concretiza. Or, nu PP-DD –ul  ci USL-ul a întreprins demersurile necesare pe lângă reprezentanţii Guvernului Ponta, în vederea construirii unui drum ce ar permite  scoaterea traficului greu de pe străzile din Turda. Cât despre pretenţiile primarului Tudor Ştefănie, acestuia îi reamintim că proiectul construirii unei centuri ocolitoare, pentru descongestionarea traficului auto în Turda, nu a reprezentat decât un motiv folosit în campania electorală premergătoare alegerilor locale din 2008, pentru a–i ademeni pe turdeni să voteze candidaţii PDL. Apoi, vreme de patru ani, guvernele portocalii, conduse de către clujeanul Emil Boc, au uitat cu desăvârşire de centura ocolitoare promisă turdenilor de către candidaţii PDL-ului.

Referindu-se la afirmaţiile din cuprinsul articolului “La Turda se dispută paternitatea proiectului privind scoaterea traficului greu din oraş” publicat miercuri, 10 octombrie, pe portalul de ştiri Turda Nerws,  liderul USL Turda, Cristian Matei, a declarat: “Apreciem că PP-DD, prin persoana viceprimarului Lucian Nemeş şi PDL, prin primarul Tudor Ştefănie, îşi revendică paternitatea ideii construirii unui drum ce ar contribui la eliminarea traficului greu din Turda. Aceasta înseamnă că există o voinţă politică comună pentru rezolvarea problemelor aduse de mine în atenţia ministrului Transporturilor, Ovidiu Silaghi. Menţionez însă că meritul realizării obiectivelor amintite va aparţine USL-ului, formaţiune ai cărei membri le-au iniţiat şi care se află la guvernare, ceea ce înseamnă că poate şi va face ceea ce a promis cetăţenilor Turzii”.

Emil HALASTUAN

Comentarii Facebook