Articole care merită citite
Dezvoltarea – ”Oaia neagră” a bugetului Turzii

Dezvoltarea – ”Oaia neagră” a bugetului Turzii

access_time 28 ianuarie 2016

Turda ocupă unul din ultimele, dacă nu ultimul loc între orașele comparabile ca și mărime, din județele Cluj, Alba și

Știi ce consumi? Parizer de pasăre cu până la 10 E-uri și peste 50% din doza zilnică de sare recomandată

Știi ce consumi? Parizer de pasăre cu până la 10 E-uri și peste 50% din doza zilnică de sare recomandată

access_time 30 septembrie 2017

InfoCons – Asociație pentru Protecția Consumatorilor a realizat un studiu pe produse tip Parizer de pasăre (pui).   În cadrul

Ce cred primarii din Turda şi Câmpia Turzii despre 2013 şi 2014

Ce cred primarii din Turda şi Câmpia Turzii despre 2013 şi 2014

access_time 30 decembrie 2013

          Anul care se încheie a fost un an dificil dar bun, spun edilii din Turda

Articol

Autostrada șchioapă continuă să îndese bani în buzunarele companiei Bechtel

Autostrada șchioapă continuă să îndese bani în buzunarele companiei Bechtel

access_time 2 august 2013 chat_bubble_outline 0 comentarii

Normal 0 false false false EN-US X-NONE X-NONE

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

Statul român va plăti companiei americane Bechtel, în cursul săptămânii viitoare, 37,2 milioane de euro, sumă convenită după rezilierea contractului încheiat de statul român în vederea construcţiei autostrăzii Braşov – Cluj – Borş.

Șantierul autostrăzii a fost preluat de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România. În viitorul apropiat se vor demara procedurile de concesionare pentru construcţia tronsoanelor rămase. Acestea se vor finaliza în funcţie de alocările bugetare.
Construcţia tronsonului Braşov – Borş al Autostrăzii Transilvania a început în 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro, încheiat cu compania Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, atunci cînd s-a declanşat o acţiune de reanalizare a contractelor încheiate de guvernarea anterioară. Ulterior, lucrările au fost reluate. Bechtel a finalizat pînă în prezent doar 52 de kilometri de autostradă, între Câmpia-Turzii și Gilău, din totalul de 415 cât prevedea contractul.
Termenul iniţial de finalizare a fost stabilit pentru anul 2011 şi prelungit cu un an, din cauza întreruperilor lucrărilor în 2005. Între timp, Bechtel a renunţat la tronsonul de autostradă dintre Târgu-Mureş şi Braşov.
Astfel, după 11 ani de la semnarea contractului, statul român are numai 52 de kilometri de autostradă în funcţiune, pentru care  aplătit 1,4 miliarde de euro. Astfel, un kilometru din Autostrada Transilvania a costat aproape 27 de milioane de euro.

Emil HĂLĂȘTUAN

 

1,747 Vizualizări totale, 2 Vizualizări azi

Comentarii Facebook