Articole care merită citite
Viișoara: Au fost, sunt și vor fi ai noștri!

Viișoara: Au fost, sunt și vor fi ai noștri!

access_time 26 septembrie 2017

Un proverb german spune: ”Ceea ce s-a petrecut nu se poate schimba”, iar noi românii, prin ceea ce am pătimit

A adormit la volan și s-a răsturnat

A adormit la volan și s-a răsturnat

access_time 28 iulie 2015

Un bărbat, în vârstă de 26 de ani, s-a răsturnat într-un șanț, în timp ce conducea un autoturism pe strada

Țărăniștii turdeni inaugurează o placă comemorativă Ion Rațiu

Țărăniștii turdeni inaugurează o placă comemorativă Ion Rațiu

access_time 4 iunie 2017

Partidul Național Ṭărănesc Creṣtin Democrat Turda anunță evenimentul de dezvelire a unei plăci comemorative Ion Rațiu, care va avea loc

Articol

Autostrada șchioapă continuă să îndese bani în buzunarele companiei Bechtel

Autostrada șchioapă continuă să îndese bani în buzunarele companiei Bechtel

access_time 2 august 2013 chat_bubble_outline 0 comentarii

Normal 0 false false false EN-US X-NONE X-NONE

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}

Statul român va plăti companiei americane Bechtel, în cursul săptămânii viitoare, 37,2 milioane de euro, sumă convenită după rezilierea contractului încheiat de statul român în vederea construcţiei autostrăzii Braşov – Cluj – Borş.

Șantierul autostrăzii a fost preluat de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România. În viitorul apropiat se vor demara procedurile de concesionare pentru construcţia tronsoanelor rămase. Acestea se vor finaliza în funcţie de alocările bugetare.
Construcţia tronsonului Braşov – Borş al Autostrăzii Transilvania a început în 2004, în baza unui contract cu o valoare de 2,2 miliarde de euro, încheiat cu compania Bechtel. Lucrările au fost întrerupte la jumătatea anului 2005, atunci cînd s-a declanşat o acţiune de reanalizare a contractelor încheiate de guvernarea anterioară. Ulterior, lucrările au fost reluate. Bechtel a finalizat pînă în prezent doar 52 de kilometri de autostradă, între Câmpia-Turzii și Gilău, din totalul de 415 cât prevedea contractul.
Termenul iniţial de finalizare a fost stabilit pentru anul 2011 şi prelungit cu un an, din cauza întreruperilor lucrărilor în 2005. Între timp, Bechtel a renunţat la tronsonul de autostradă dintre Târgu-Mureş şi Braşov.
Astfel, după 11 ani de la semnarea contractului, statul român are numai 52 de kilometri de autostradă în funcţiune, pentru care  aplătit 1,4 miliarde de euro. Astfel, un kilometru din Autostrada Transilvania a costat aproape 27 de milioane de euro.

Emil HĂLĂȘTUAN

 

925 Vizualizări totale, 1 Vizualizări azi

Comentarii Facebook