Articole care merită citite
Lady’s Club Turda angajează coafeză/frizeriță

Lady’s Club Turda angajează coafeză/frizeriță

access_time 9 ianuarie 2017

  Salonul de înfrumuseţare Lady’s Club, situat în Turda, Piața Republicii nr. 39, zona centrală, angajează coafeză/frizeriţă cu experienţă! Dacă

Nicolae Rațiu, decorat de către regele Mihai I

Nicolae Rațiu, decorat de către regele Mihai I

access_time 9 octombrie 2015

Regele României, Mihai I, îl va decora pe unul dintre fiii fostului deputat ţărănist de Turda, Ion Raţiu. Astfel, în

Report de peste 37,15 milioane de lei la Loto 6/49

Report de peste 37,15 milioane de lei la Loto 6/49

access_time 19 noiembrie 2014

Pe jucătorii de la loto îi așteaptă premii de peste 40 de milioane de lei la extragerile de joi. În

Consilierii de la USL şi PP-DD se vor opune majorării tarifelor la transportul în comun din Turda

Consilierii de la USL şi PP-DD se vor opune majorării tarifelor la transportul în comun din Turda

Consilierii de la USL şi PP-DD se vor opune majorării tarifelor la transportul în comun din Turda

access_time 22 august 2012 chat_bubble_outline 0 comentarii


După ce STP Alba Iulia a luat ochii turdenilor cu autobuze noi, acum succesorul RATL-ului pe traseele de transport public de persoane din Turda intenţionează să înceapă înlocuirea maşinilor cu altele, mai vechi, mai fără aer condiţionat, mai scumpe… la folosit.

La solicitarea Societăţii de Transport Public (STP), primarul Turzii, Tudor Ştefănie, a iniţiat un proiect de hotărâre ce are ca obiect aprobarea majorării tarifelor practicate de operatorul de transport urban de călători, pe traseele din interiorul oraşului. În linii mari, STP propune majorarea preţului biletelor de călătorie cu procente de 11, până la 39 la sută. Cele trei variante de majorare a tarifelor, prezentate de STP, propun, pentru biletul cu două călătorii, creşterea preţului, fie de la 3,60 la 4 lei, fie de la 3,60 la 4,40 lei, fie de la 3,6 la 5 lei. În cazul biletelor valabile pentru o singură călătorie pe traseele din interiorul Turzii, STP propune majorarea preţului actual, de 2 lei, biletul, la 2,20, 2,40 sau 2,80 lei, biletul. Preţul abonamentelor ar urma să crească cu sume cuprinse între 7 şi 27 de lei, în funcţie de tipul acestora. Cu noile tarife, STP-ul ar depăşi preţurile practicate în oraşe precum Cluj-Napoca, Baia Mare, Timişoara, Craiova, Suceava, Oradea, Tulcea sau Râmnicu-Vâlcea, unde un bilet de autobuz costă între 1,75 şi 2 lei. Sigur, STP-ul turdean se poate prevala de faptul că un bilet este valabil timp de o oră, dar de mai multe călătorii în acel interval orar ar putea beneficia mai ales tăietorii de frunză la câini, care nu au nimic altceva de făcut decât să se plimbe cu autobuzul prin oraş.

Ştefănie susţine majorările de tarife la transportul în comun 

La şedinţa ordinară de joi, 23 august, a forului deliberativ local, consilierii turdeni ar urma să aprobe acest proiect de hotărâre şi alte trei asemenea documente, iniţiate de primarul Tudor Ştefănie în scopul reducerii cheltuielilor de la bugetul Turzii, pentru susţinerea activităţii de transport local de persoane, dar şi pentru compensarea plusului de cheltuieli ale STP, excedent cauzat de rata inflaţiei pentru anii 2011, respectiv 2012, de scumpirea carburanţilor, a pieselor de schimb şi anvelopelor, dar şi pentru acoperirea cheltuielilor suplimentare, determinate de devalorizarea leului, în raport cu principalele valute, euro şi dolarul. Pe lângă scumpirea biletelor şi a abonamentelor, în variantele prezentate de STP, pentru reducerea cheltuielilor de la bugetul local se vor scote zece curse, nouă ale liniei 12 (Micro III-Spital) şi una de pe linia 14 (Micro III – Staţiunea de Cercetări Agricole) din programul de transport aferent intervalului luni-vineri. Sâmbăta şi duminica vor circula cu câte cinci curse mai puţin pe traseul Micro III – Spital. De asemenea, STP cere Consiliului local să interzică oprirea în staţiile din oraş a autobuzelor grupului de firme Alis, ce efectuează transport de persoane între Turda şi Câmpia Turzii.

Unde-s mulţi, puterea creşte şi tariful nu sporeşte!

Liderul grupului USL din forul deliberativ turdean, consilierul PSD Cristian Matei, a declarat că se va opune adoptării celor patru proiecte de hotărâre avansate de primar, la solicitarea STP. Mai mult decât atât, Matei, care deţine şi preşedinţia Comisiei de Buget-Finanţe din cadrul Consiliului local, a precizat că va cere scoaterea celor patru proiecte de pe ordinea de zi. Cum cei şapte membri ai grupului USL beneficiază de sprijinul grupului consilierilor PP-DD, format din cinci membri, sunt îndeplinite toate premisele pentru ca aceştia să îşi impună voinţa.

Matei cere audit pentru contractul cu STP

Referindu-se la motivele ce îl vor determina să ceară scoaterea de pe ordinea de zi a proiectelor de hotărâre cu privire la solicitările STP, dintre care cea mai importantă rămâne majorarea tarifelor pentru serviciul de transport în comun, Cristian Matei a spus: „I-am solicitat administratorului public, Radu Crişan, să mă informeze despre problemele apărute în activitatea de transport public pentru persoane. Nu am înţeles nimic din explicaţiile acestuia. Apoi am discutat cu directorul punctului de lucru al STP de la Turda, Dan Mostecki. De la acesta am aflat că veniturile transportatorului provin de la bugetul local şi din vânzarea biletelor şi a abonamentelor de călătorie. Apoi, în şedinţa comisiei de buget-finanţe, am aflat de la Mostecki că, prin aplicarea măsurilor propuse de operatorul de transport, contribuţia bugetului local s-ar reduce, de la 500-600 de mii de lei, cât este acum, la 380 de mii de lei, lunar. Nu am fost mulţumit de explicaţiile oferite de Mostecki. Apreciez că efortul bugetar este mult prea mare, faţă de posibilităţile Turzii. Îmi menţin această părere, mai ales că, potrivit specialiştilor din compartimentul de resort al primăriei, nu ne putem permite o contribuţie mai mare de 300 de mii de lei, lunar”. Matei a menţionat că va solicita verificarea modului în care a fost derulat contractul dintre Consiliul local Turda şi Societatea de Transport Public Alba Iulia. Suspiciuni asupra corectitudinii modului de derulare există, atâta vreme cât STP a beneficiat de sprijin financiar de câte 500-600 de mii de lei, lunar, de al bugetul Turzii, iar fostul operator, Regia Autonomă de Transport Local Turda, primea, în medie, mai puţin de 100 de mii de lei, lunar, adică de cinci-şase ori mai puţin.

Emil HĂLĂŞTUAN

Comentarii Facebook