Articole care merită citite
Planurile administrației locale zădărnicite de persoane certate cu bunul simț!

Planurile administrației locale zădărnicite de persoane certate cu bunul simț!

access_time 2 mai 2018

Acum câteva zile fântânile din orașul nostru au fost curățate temeinic. Din cauza neglijenței și nepăsării unora dintre noi, fântânile

Important: Termenul limită de depunere a declarațiilor de impunere pentru anul 2019

access_time 26 martie 2019

Aducem la cunoștință contribuabililor (persoane fizice, care dețin în proprietate clădiri cu destinație nerezidentială nereevaluate în ultimii 5 ani anteriori

Potaissa Turda, o victorie din patru meciuri

Potaissa Turda, o victorie din patru meciuri

access_time 10 septembrie 2015

Formația turdeană a obținut prima victorie din actualul sezon. Potaissa a învins, pe teren propriu, cu 31 – 23, pe

Examene, examene…

Examene, examene…

Examene, examene…

access_time 2 februarie 2015 chat_bubble_outline 0 comentarii

psihologie-11-febEste o perioadă în care sesiunile solicită nervii, timpul şi resursele studenţilor la maximum.  Fiecare zi pregăteşte o nouă încercare. Ca şi la sport: cel mai important examen devine cel viitor.

Insomnii, iritabilitate, mese neglijate, teamă, decizii pripite, blocaje ale memoriei, suprasaturaţie de stres, dar poate şi o speranţă că se poate reuşi…

Un examen este un factor de stres major deoarece solicita rezolvarea unei serii de probleme specifice. E xistă incertitudinea de a nu obtine rezultatul dorit, apoi intervine factorul surpriză, al aprecierii relative.

Când stesul este de nivel mediu sau redus, nedepăşind o anumită intensitate perturbatoare, poate avea un efect chiar mobilizator, ajutând consistent la motivarea pentru implicare, distribuind optim resursele de energie, astfel încât să se poată depăşi obstacolele, să se poată atinge ţintele propuse.

Examenele, cu toată aura lor negativă invocată de căte studenţi, sunt sursa succesului şi recunoaşterea dreptului de a merge mai departe în dezvoltarea academică. Succesul lor este condiţie a evoluţiei, dar  şi un element care îi obligă pe studenţi la pregătire aprofundată.

O atitudine pozitivă faţă de examen, autocontrolul şi nivelul optim de motivare, sunt ingredientele necesare succesului.

Exită posibilitatea să ne influenţăm succesul! A gândi pozitiv, fără a distorsiona realitatea va conduce la stabirea unor scopuri realiste, concentrarea pe realizarea planurilor de studiu din timp, utilizarea stilurilor de învăţare eficiente, utilizând particularităţile individuale (calităţile memoriei, de exemplu).

O bună gestionare a emoţiilor contribuie la reuşită. Nici prea mari, nici deloc, cam aceasta e recomandarea. De ce nu e bine să nu avem deloc emoţii? Imaginaţi-vă cum ar fi să mergeţi la examen complet indiferenţi, nepăsători. Una este să fii relaxat, dar atent şi preocupat de valoarea acelui moment, motivându-te să faci faţă şi să ai succes şi cu totul altceva să nu îţi pese deloc…

Succesul, dar şi eşecurile şi erorile sunt adesea dependente de atenţia sau inatenţia acordată subiectelor. Atenţia este o funcţie de control, dar şi de energizare a celorlalte funcţii psihice, fiind  necesar a fi bine utilizată în aceste situaţii evaluative.

Adesea, în sesiune, apare oboseala cronică, determinată de nopţile nedormite, de insuficienţa odihnei. Somnul este important pentru că în somn se fixează şi se structurează informaţia, se restructurează amintirile. Fără somn se ajunge la blocaje ale memoriei, la iritabilitate, surmenaj, incapacitate de concentrare.

Când se învată e bine să se ţină cont de anumite legi ale memoriei, de exemplu materialele de la început şi sfârşit se reţin mai uşor datorită efectelor primordialităţii şi recenţei, pe când materialele din mijloc trebuie a fi repetate de mai multe ori.

Optim e să nu se înveţe în sesiuni marton şi să se lase timp repetărilor. Materialul poate fi schematizat pe baza relaţiilor cauzale, de subordonare a cunoştinţelor, reprezentat grafic, cu exemplificări relevante, cu idei ancoră desprinse. Definiţiile, clasificările sunt importante şi este indicat să fie bine subliniate.

Nu există momente de studiu optime universal-valabile. Fiecare are propriul ritm biologic, aşadar şi propriul timp de învăţare. Dar ceea ce e valabil majorităţii este gradarea învăţării, prelucrarea de adâncime a informaţiilor pentru a fi bine înţelese, renunţarea la distractori alegerea unui loc propice, respectarea unui orar de studiu şi integrarea momentelor de relaxare printre momentele de solicitare.

Succes!

 

 

Cerasela LIBEG

Psiholog clinician și psihoterapeut

Telefon programări: 0745621459

Comentarii Facebook