Articole care merită citite
Job disponibil la o fitofarmacie din Mihai Viteazu

Job disponibil la o fitofarmacie din Mihai Viteazu

access_time 6 august 2018

Angajam vanzator (vanzatoare) pentru punctul de lucru, magazin agricol – fitofarmacie din jud. Cluj, sat Mihai Viteazu Profilul dumneavoastra :   persoana dinamica, implicata

O turdeancă și-a pierdut viața într-un grav accident în zona Azuga! O persoană a fost încarcerată iar alte câteva rănite!

O turdeancă și-a pierdut viața într-un grav accident în zona Azuga! O persoană a fost încarcerată iar alte câteva rănite!

access_time 13 august 2016

O femeie a decedat și mai multe au fost rănite într-un accident care s-a petrecut pe DN 1 – Valea

Turdenii care confundă spațiul public cu tomberonul de gunoi, amendați

Turdenii care confundă spațiul public cu tomberonul de gunoi, amendați

access_time 8 august 2018

Poliția Locală a identificat și sancționat câteva persoane care au depozitat materiale de construcții și gunoi menajer în zone neautorizate.

Examene, examene…

Examene, examene…

Examene, examene…

access_time 2 februarie 2015 chat_bubble_outline 0 comentarii

psihologie-11-febEste o perioadă în care sesiunile solicită nervii, timpul şi resursele studenţilor la maximum.  Fiecare zi pregăteşte o nouă încercare. Ca şi la sport: cel mai important examen devine cel viitor.

Insomnii, iritabilitate, mese neglijate, teamă, decizii pripite, blocaje ale memoriei, suprasaturaţie de stres, dar poate şi o speranţă că se poate reuşi…

Un examen este un factor de stres major deoarece solicita rezolvarea unei serii de probleme specifice. E xistă incertitudinea de a nu obtine rezultatul dorit, apoi intervine factorul surpriză, al aprecierii relative.

Când stesul este de nivel mediu sau redus, nedepăşind o anumită intensitate perturbatoare, poate avea un efect chiar mobilizator, ajutând consistent la motivarea pentru implicare, distribuind optim resursele de energie, astfel încât să se poată depăşi obstacolele, să se poată atinge ţintele propuse.

Examenele, cu toată aura lor negativă invocată de căte studenţi, sunt sursa succesului şi recunoaşterea dreptului de a merge mai departe în dezvoltarea academică. Succesul lor este condiţie a evoluţiei, dar  şi un element care îi obligă pe studenţi la pregătire aprofundată.

O atitudine pozitivă faţă de examen, autocontrolul şi nivelul optim de motivare, sunt ingredientele necesare succesului.

Exită posibilitatea să ne influenţăm succesul! A gândi pozitiv, fără a distorsiona realitatea va conduce la stabirea unor scopuri realiste, concentrarea pe realizarea planurilor de studiu din timp, utilizarea stilurilor de învăţare eficiente, utilizând particularităţile individuale (calităţile memoriei, de exemplu).

O bună gestionare a emoţiilor contribuie la reuşită. Nici prea mari, nici deloc, cam aceasta e recomandarea. De ce nu e bine să nu avem deloc emoţii? Imaginaţi-vă cum ar fi să mergeţi la examen complet indiferenţi, nepăsători. Una este să fii relaxat, dar atent şi preocupat de valoarea acelui moment, motivându-te să faci faţă şi să ai succes şi cu totul altceva să nu îţi pese deloc…

Succesul, dar şi eşecurile şi erorile sunt adesea dependente de atenţia sau inatenţia acordată subiectelor. Atenţia este o funcţie de control, dar şi de energizare a celorlalte funcţii psihice, fiind  necesar a fi bine utilizată în aceste situaţii evaluative.

Adesea, în sesiune, apare oboseala cronică, determinată de nopţile nedormite, de insuficienţa odihnei. Somnul este important pentru că în somn se fixează şi se structurează informaţia, se restructurează amintirile. Fără somn se ajunge la blocaje ale memoriei, la iritabilitate, surmenaj, incapacitate de concentrare.

Când se învată e bine să se ţină cont de anumite legi ale memoriei, de exemplu materialele de la început şi sfârşit se reţin mai uşor datorită efectelor primordialităţii şi recenţei, pe când materialele din mijloc trebuie a fi repetate de mai multe ori.

Optim e să nu se înveţe în sesiuni marton şi să se lase timp repetărilor. Materialul poate fi schematizat pe baza relaţiilor cauzale, de subordonare a cunoştinţelor, reprezentat grafic, cu exemplificări relevante, cu idei ancoră desprinse. Definiţiile, clasificările sunt importante şi este indicat să fie bine subliniate.

Nu există momente de studiu optime universal-valabile. Fiecare are propriul ritm biologic, aşadar şi propriul timp de învăţare. Dar ceea ce e valabil majorităţii este gradarea învăţării, prelucrarea de adâncime a informaţiilor pentru a fi bine înţelese, renunţarea la distractori alegerea unui loc propice, respectarea unui orar de studiu şi integrarea momentelor de relaxare printre momentele de solicitare.

Succes!

 

 

Cerasela LIBEG

Psiholog clinician și psihoterapeut

Telefon programări: 0745621459

Comentarii Facebook