Articole care merită citite
Intre 13-15 octombrie s-a desfasurat la Sebes, Cupa Romaniei si Cupa Sebesului la dans sportiv

Intre 13-15 octombrie s-a desfasurat la Sebes, Cupa Romaniei si Cupa Sebesului la dans sportiv

access_time 19 octombrie 2017

Clubul de dans sportiv Potaissa Turda a inscris in competitie 13 perechi, din care 6 perechi au dansat semifinala, iar

Seminar pentru sate curate

Seminar pentru sate curate

access_time 7 noiembrie 2013

   Astăzi de la ora 9.00,  la Mihai Viteazu se desfăşoară seminarul „Reţeaua Promotorilor pentru Sate Curate- Ceşterea conştientizării comunităţilor

Comunicat de presă : Ziua Mondială a Apei

Comunicat de presă : Ziua Mondială a Apei

access_time 22 martie 2016

 Ziua de 22 martie a devenit Ziua mondială a Apei în urma hotărârii din 1992 adoptată la Conferința Națiunilor Unite asupra

Înainte de schimbare

Înainte de schimbare

Înainte de schimbare

access_time 16 martie 2015 chat_bubble_outline 0 comentarii

Sursa imaginii: www.libertatea.ro

Sursa imaginii: www.libertatea.ro

Modificarea stilului de viaţă sau a unor aspecte ale acestuia atrage după sine, uneori, frustrare şi sentimentul de regret după anumite plăceri la care se renunţă.

Motivele schimbării sunt frecvent de natură medicală sau ţin de modul în care vrem să arătăm. Indiferent de acestea, decizia de a schimba stilul de viaţă trebuie asumată conştientizând că este necesară, că ne va influenţa viaţa în bine, că nu este un moft sau o inacceptare a ceea ce suntem la un nivel mai profund.

Este bine să se ştie că între sănătatea fizică şi cea mentală este o interdependenţă. Un organism sănătos este mai plin de energie şi mai rezistent atunci când găzduieşte o o minte clară, plină de calm şi deplin funcţională. O persoană abătută, tristă, stresată, furioasă, complexată, nu va avea cele mai bune răspunsuri somatice. Rezultatele interacţiunii corp-minte pot fi echilibrul sau dezechilibrul.

Pentru a adopta şi a menţine un stil de viaţă sănătos este necesar să punem în balanţă atât beneficiile modificărilor pe termen scurt, mediu şi lung, cât şi eforturile pe care le vom face pentru a alege această cale. Motivarea adecvată şi realistă ne va ajuta să ajungem la acel optim motivaţional care să asigure performanţa dorită. Interiorizarea ideii de schimbare va atrage după sine un efort de adaptare, de care este necesar să fim conştienţi.

Pentru a reduce stresul adaptării este bine să ne gândim, din start, că distanţele lungi nu sunt altceva decât o sumă de paşi mici, că fiecare gest se soldează cu un efect, deci merită făcut, că schimbările lente sunt mai stabile decât cele rapide, iar asta ne-ar putea ajuta să înţelegem că răbdarea este un ingredient necesar în reţeta schimbării.

Dacă vorbim de diete, de exemplu, este bine să încetăm să privim mâncarea ca pe un duşman. A mânca trebuie să devină un obicei rafinat, o acţiune trecută la alt nivel. Să savurăm hrana, nu să ne înfruptăm din mâncare într-un mod barbar şi nestăpânit. Să îi admirăm culoarea, gustul, mirosul, dar să o degustăm, cu delicateţe şi lăsând loc amintirii sale plăcute, nu să ne “săturăm”.

Curele de slăbire drastice pot dezechilibra, pot produce efecte severe în organism, privează chiar şi creierul de energia necesară pentru a funcţiona eficient, putând determina stări depresive şi iritabilitate. Sanatatea mentală este influenţată  de consumul de alimente, pentru că unele din acestea condiţionează, prin substanţele conţinute, echilibrul neurotransmiţătorilor.

Fiecare rezultat, oricât de mic, contează. Obiectivul ce trebuie avut în vedere nu este acela de a deveni slabi şi frustraţi, de exemplu, ci mulţumiţi de noi înşine şi de ceea ce am ales. Nu este bine să renunţăm în totalitate la toate, când iniţiem  modificarea. Putem să ne îngăduim mici abateri uneori, dar contează ca acestea să fie excepţii şi să nu anuleze ceea ce am obţinut până în acea clipă. Trebuie avută mereu în vedere imaginea de ansamblu a procesului schimbării.

Integrarea activităţii fizice în viaţa noastră poate deveni dificilă din cauza stilului de viaţă sedentar cu care ne-am obişnuit. Sunt unele persoane care, atunci când induc schimbări, încep prin a se epuiza fizic prin ore lungi de sport. Accelerarea metabolismului se poate realiza şi prin reprize scurte de mişcare, care sunt foarte eficiente şi, în plus, pot fi integrate mai uşor în modul de viaţă cel nou.

Înainte de a iniţia o schimbare este de dorit să ne stabilim nişte ţinte realiste, să avem încredere în noi înşine şi să avem curajul de a încerca!

Cerasela LIBEG

Psiholog clinician și psihoterapeut

Telefon programări: 0745-621459

Comentarii Facebook