Articole care merită citite
The Da Vinci System, oficial cel mai bun ONG din Turda

The Da Vinci System, oficial cel mai bun ONG din Turda

access_time 22 august 2017

Încă din 2014, anul înfințării sale, Organizația non-guvernamentală „The Da Vinci System”, promotoare a dezvoltării personale și profesionale a reușit

Blue Air își diversifică cursele de pe aeroportul din Cluj

Blue Air își diversifică cursele de pe aeroportul din Cluj

access_time 24 martie 2016

Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj anunţă faptul că începând cu data de 1 octombrie 2016, operatorul aerian Blue Air va

Violența domestică ia amploare la Cluj

Violența domestică ia amploare la Cluj

access_time 17 ianuarie 2019

Victimele violențelor domestice vor putea cere un ordin de protecție provizorie, potrivit unui act normativ apărut în Monitorul Oficial.  

Poliţia şi Parchetul verifică 120 de certificate emise de arhivele de la Turda

Poliţia şi Parchetul verifică 120 de certificate emise de arhivele de la Turda

Poliţia şi Parchetul verifică 120 de certificate emise de arhivele de la Turda

access_time 4 octombrie 2012

Organele de cercetare penală verifică 120 de certificate emise de fosta şefă a arhivelor de la Turda, arhive aflate în custodia Companiei pentru Servicii Arhivistice Bucureşti. Certificatele vizate sunt documente eliberate în urmă cu mai bine de un an şi prin intermediul cărora o serie de persoane din zona Turzii au beneficiat de pensii mai mari. Joi, 4 octombrie, organele de cercetare penală au solicitat lămuriri în cazul a două persoane care au primit certificate de la arhive prin care se atesta că au muncit ca şi „cabaniere”. Prin certificatele emise acestea au beneficiat ulterior eliberării documentelor de grupa a II-a de muncă.

Potrivit administratorului societăţii comerciale Compania pentru Servicii Arhivistice, Ana Costin, problemele juridice de la Turda îngreunează activitatea eliberării unor noi certificate.

O turdeancă de 75 de ani, aşteaptă de mai bine de 9 luni eliberarea unui certificat de arhivă. În ianuarie 2012, a cerut eliberarea unui certificat pentru soţul său, Ştefan Radu. „Am plătit 200 de lei şi mi s-a spus să vin după trei luni. De atunci au trecut nouă luni şi hârtiile nu au venit”, a explicat femeia. În ultimele luni turdeanca a încercat, în repetate rânduri, să obţin

ă adeverinţa solicitată. Administratorul Ana Costin spune că întârzierile au apărut deoarece personalul de care dispune e insuficient dar şi pentru că firma este nevoită să efectueze în regim de urgenţă verificări pentru Parchet şi Casa de Pensii. „După ce şefa depozitului arhivistic de la Turda, d-na Ilea a fost deferită justiţiei, ni s-a cerut verificarea a peste 100 de certificate. Sunt solicitări atât din partea Parchetului şi a Poliţiei, dar şi a Casei de Pensii”, a explicat Ana Costin.

Problemele legate de întârzieri în eliberarea actelor de la arhivele situate pe strada Petru Maior din Turda nu sunt doar de acum. În ultimii ani, zeci de persoane, majoritatea în vârstă, s-au plâns fie de faptul că procedurile de eliberare sunt greoaie, fie că angajaţii de acolo îi tratează pe oameni cu dezinteres. Situaţia neplăcută se datorează şi faptului că Arhivele Naţionale amână aplicarea legii. Iniţial, prin legea 16/1996, privind Arhivele Naţionale, firmele care aveau în custodie arhive puteau emite certificate. Ulterior, prin OUG 39/2006, documentele practice ar fi trebuit să fie transferate la Arhivele Naţionale. „Arhivele Naţionale nu au preluat de la noi arhivele, se plâng de faptul că nu au capacităţi de depozitare şi fonduri. Practic noi facem acum o muncă a Arhivelor Naţionale”, a mai adăugat administratorul Ana Costin.

Horea HUDREA

zp8497586rq
Comentarii Facebook