Articole care merită citite

Luni, 1 aprilie, ultima zi în care vă puteți plăti impozitele cu reducere 10%!

access_time 1 aprilie 2019

Luni, 1 aprilie, este ultima zi în care contribuabilii mai pot plăti impozitele aferente anului 2019 cu o reducere de 10%, în cazul în care achită

S-au semnat contractele pentru furnizarea laptelui şi a produselor de panificaţie pentru elevi

S-au semnat contractele pentru furnizarea laptelui şi a produselor de panificaţie pentru elevi

access_time 15 septembrie 2016

Consiliul Judeţean Cluj anunță încheierea, cu firmele câștigătoare ale licitației, a contractelor subsecvente de furnizare a produselor lactate și de

Despre halucinații

Despre halucinații

access_time 5 ianuarie 2015

Conformitatea  cu lumea exterioară a percepţiilor noastre nu este pusă la îndoială datorită încrederii pe care o avem în acurateţea

Recuperatorii de creanţe nu au voie să-i hărţuiască pe datornici

Recuperatorii de creanţe nu au voie să-i hărţuiască pe datornici

Recuperatorii de creanţe nu au voie să-i hărţuiască pe datornici

access_time 17 septembrie 2015 chat_bubble_outline 0 comentarii

Sursa imaginii: www.media.imopedia.ro

Sursa imaginii: www.media.imopedia.ro

Agenţii de colectare a creanţelor nu au voie să-I telefoneze unui datornic mai des de două ori pe săptămână. Conform prevederilor  Codului de Conduită al Asociaţiei de Management a Creanţelor Comerciale, recuperatorii pot să-I contacteze telefonic pe datornici de lunea până vinerea, între orele 8 şi 21, iar  sâmbăta numai între orele 9 şi 14, cu excepţia cazurilor în care debitorul solicită să fie sunat în alte intervale. Convorbirile trebuie purtate într-un mod politicos, care să asigure protejarea şi nedivulgarea către terţi a informaţiilor cu privire la  obligaţiile de plată şi la datele personale ale debitorului.
Agenţii de recuperare a creanţelor îi pot vizita pe debitori la domiciliu în acelaşi interval orar, iar agentul trebuie să prezinte întotdeauna legitimaţia de serviciu,  împuternicirea emisă de compania de colectare a creanţelor şi confirmarea de debit semnată de debitor (dacă există). Dacă se recuperează numerar, recuperatorul trebuie să emită o chitanţă pentru ridicare de numerar, cu ştampila companiei de colectare a debitelor.
Conform codului, contactarea unui client cu credite restante se poate realiza prin poştă, telefonic sau prin vizite la domiciliu. Corespondenţa scrisă trebuie trimisă într-un plic sigilat, fără însemnări care să indice că scrisoarea se referă la debitul destinatarului, iar prima scrisoare prin care debitorul este somat să achite datoria trebuie să conţină o descriere cît mai detaliată a debitului, cu privire la accesoriile creanţei (dobânzi, penalităţi etc.), provenienţa acestuia şi scadenţa. Scrisorile de somaţie ulterioare trebuie să cuprindă doar informaţiile necesare pentru identificarea dosarului şi a stadiului acestuia, precum şi suma actualizată a debitului.
De asemenea, nu este admisă comunicarea datelor privind datoriile unor terţi sau copiilor minori ai debitorului şi ameninţarea acestora. Totuşi, agentul de recuperare poate solicita vecinilor date ce permit localizarea debitorului, fără a dezvălui starea sa de datornic sau suma pe care o datorează.
Dacă membrii asociaţiei nu respectă acest cod de conduită, riscă excluderea din asociaţie, iar compania de colectare poate să piardă afaceri, întrucât băncile şi celelalte companii vor evita să lucreze cu firme care au o imagine proastă în piaţă.

Comentarii Facebook