Articole care merită citite
Handbal masculin, juniori I, seria F: Potaissa joacă cu LPS Satu-Mare în a doua etapă din retur

Handbal masculin, juniori I, seria F: Potaissa joacă cu LPS Satu-Mare în a doua etapă din retur

access_time 17 februarie 2015

Formația turdeană joacă joi, 19 februarie, de la ora 14, cu LPS Satu-Mare. Partida, ce va conta pentru etapa a

Turiştii pot folosi în această perioadă aplicaţia Salvamont a Asociaţiei Naţionale a Salvatorilor Montani

Turiştii pot folosi în această perioadă aplicaţia Salvamont a Asociaţiei Naţionale a Salvatorilor Montani

access_time 29 decembrie 2016

  Cea mai importantă facilitate a acestei aplicații este secțiunea SOS – un serviciu de localizare prin GPS. Aplicaţia oferă

Concert de muzică creştină în Biserica Penticostală

Concert de muzică creştină în Biserica Penticostală

access_time 25 noiembrie 2013

    Biserica Penticostală „Filadelfia” din Turda, situată pe strada Tineretului  nr 40, va organiza sâmbătă, 30 noiembrie , concertul

Recuperatorii de creanţe nu au voie să-i hărţuiască pe datornici

Recuperatorii de creanţe nu au voie să-i hărţuiască pe datornici

Recuperatorii de creanţe nu au voie să-i hărţuiască pe datornici

access_time 17 septembrie 2015 chat_bubble_outline 0 comentarii

Sursa imaginii: www.media.imopedia.ro

Sursa imaginii: www.media.imopedia.ro

Agenţii de colectare a creanţelor nu au voie să-I telefoneze unui datornic mai des de două ori pe săptămână. Conform prevederilor  Codului de Conduită al Asociaţiei de Management a Creanţelor Comerciale, recuperatorii pot să-I contacteze telefonic pe datornici de lunea până vinerea, între orele 8 şi 21, iar  sâmbăta numai între orele 9 şi 14, cu excepţia cazurilor în care debitorul solicită să fie sunat în alte intervale. Convorbirile trebuie purtate într-un mod politicos, care să asigure protejarea şi nedivulgarea către terţi a informaţiilor cu privire la  obligaţiile de plată şi la datele personale ale debitorului.
Agenţii de recuperare a creanţelor îi pot vizita pe debitori la domiciliu în acelaşi interval orar, iar agentul trebuie să prezinte întotdeauna legitimaţia de serviciu,  împuternicirea emisă de compania de colectare a creanţelor şi confirmarea de debit semnată de debitor (dacă există). Dacă se recuperează numerar, recuperatorul trebuie să emită o chitanţă pentru ridicare de numerar, cu ştampila companiei de colectare a debitelor.
Conform codului, contactarea unui client cu credite restante se poate realiza prin poştă, telefonic sau prin vizite la domiciliu. Corespondenţa scrisă trebuie trimisă într-un plic sigilat, fără însemnări care să indice că scrisoarea se referă la debitul destinatarului, iar prima scrisoare prin care debitorul este somat să achite datoria trebuie să conţină o descriere cît mai detaliată a debitului, cu privire la accesoriile creanţei (dobânzi, penalităţi etc.), provenienţa acestuia şi scadenţa. Scrisorile de somaţie ulterioare trebuie să cuprindă doar informaţiile necesare pentru identificarea dosarului şi a stadiului acestuia, precum şi suma actualizată a debitului.
De asemenea, nu este admisă comunicarea datelor privind datoriile unor terţi sau copiilor minori ai debitorului şi ameninţarea acestora. Totuşi, agentul de recuperare poate solicita vecinilor date ce permit localizarea debitorului, fără a dezvălui starea sa de datornic sau suma pe care o datorează.
Dacă membrii asociaţiei nu respectă acest cod de conduită, riscă excluderea din asociaţie, iar compania de colectare poate să piardă afaceri, întrucât băncile şi celelalte companii vor evita să lucreze cu firme care au o imagine proastă în piaţă.

Comentarii Facebook