Articole care merită citite
La Turda a început lupta cu virusul West Nile

La Turda a început lupta cu virusul West Nile

access_time 11 august 2018

A început campania de deparazitare a spațiilor verzi și a arborilor în Turda pentru combaterea omizilor, afidelor, cicadelor, căpușelor, tânțarilor,

Accident la Câmpia Turzii produs de un șofer cu BMW tunat!

Accident la Câmpia Turzii produs de un șofer cu BMW tunat!

access_time 5 noiembrie 2017

Sâmbătă, șoferul unui autoturism marca BMW (MS-93-HAY) a pierdut controlul volanului la ieșirea din sensul giratoriu, ieșind în decor și acroșând

Locuitorii din Turda Nouă ar putea avea supermarket până de Revelion

Locuitorii din Turda Nouă ar putea avea supermarket până de Revelion

access_time 27 decembrie 2017

Supermarketul Penny Market se va deschide până la finele acestui an, conform informațiilor care au ajuns în posesia noastră. Inițial,

Recuperatorii de creanţe nu au voie să-i hărţuiască pe datornici

Recuperatorii de creanţe nu au voie să-i hărţuiască pe datornici

Recuperatorii de creanţe nu au voie să-i hărţuiască pe datornici

access_time 17 septembrie 2015 chat_bubble_outline 0 comentarii

Sursa imaginii: www.media.imopedia.ro

Sursa imaginii: www.media.imopedia.ro

Agenţii de colectare a creanţelor nu au voie să-I telefoneze unui datornic mai des de două ori pe săptămână. Conform prevederilor  Codului de Conduită al Asociaţiei de Management a Creanţelor Comerciale, recuperatorii pot să-I contacteze telefonic pe datornici de lunea până vinerea, între orele 8 şi 21, iar  sâmbăta numai între orele 9 şi 14, cu excepţia cazurilor în care debitorul solicită să fie sunat în alte intervale. Convorbirile trebuie purtate într-un mod politicos, care să asigure protejarea şi nedivulgarea către terţi a informaţiilor cu privire la  obligaţiile de plată şi la datele personale ale debitorului.
Agenţii de recuperare a creanţelor îi pot vizita pe debitori la domiciliu în acelaşi interval orar, iar agentul trebuie să prezinte întotdeauna legitimaţia de serviciu,  împuternicirea emisă de compania de colectare a creanţelor şi confirmarea de debit semnată de debitor (dacă există). Dacă se recuperează numerar, recuperatorul trebuie să emită o chitanţă pentru ridicare de numerar, cu ştampila companiei de colectare a debitelor.
Conform codului, contactarea unui client cu credite restante se poate realiza prin poştă, telefonic sau prin vizite la domiciliu. Corespondenţa scrisă trebuie trimisă într-un plic sigilat, fără însemnări care să indice că scrisoarea se referă la debitul destinatarului, iar prima scrisoare prin care debitorul este somat să achite datoria trebuie să conţină o descriere cît mai detaliată a debitului, cu privire la accesoriile creanţei (dobânzi, penalităţi etc.), provenienţa acestuia şi scadenţa. Scrisorile de somaţie ulterioare trebuie să cuprindă doar informaţiile necesare pentru identificarea dosarului şi a stadiului acestuia, precum şi suma actualizată a debitului.
De asemenea, nu este admisă comunicarea datelor privind datoriile unor terţi sau copiilor minori ai debitorului şi ameninţarea acestora. Totuşi, agentul de recuperare poate solicita vecinilor date ce permit localizarea debitorului, fără a dezvălui starea sa de datornic sau suma pe care o datorează.
Dacă membrii asociaţiei nu respectă acest cod de conduită, riscă excluderea din asociaţie, iar compania de colectare poate să piardă afaceri, întrucât băncile şi celelalte companii vor evita să lucreze cu firme care au o imagine proastă în piaţă.

Comentarii Facebook